X
تبلیغات
نماشا
رایتل

آخرین مطالب

لطفا برای دیدن کامل متن به ادامه مطلب بروید

اما دستور ورزش سالم ومفید                                                     

1-     ویژه افراد میانسال

2-     ویژه افراد جوان

1-   ویژه افراد میانسال:

صبح بعداز بیدار شدن و کمی سرحال شدن با چندحرکت کوچک ونرم کشش عضلات اماده برنامه ورزشی شوند.

-          راه رفتن نرم و با ارامش حتی الامکان درفضای باز و دم وبازدم عمیق حدود 10 الی 15 دقیقه

-          تند راه رفتن ودرصورت امکان دویدن نرم  حدود 5 الی 10 دقیقه

-          ایستادن و نفس عمیق گرفتن حدود 1 دقیقه

-          حرکات کششی بالاخص ناحیه شکم وپهلو و کمر با ارامش و احتیاط حدود 5 دقیقه

-          کمی طناب زدن ( البته درصورت توانایی)

-          راه رفتن نرم و با ارامش و دم وبازدم عمیق حدود 5 الی 10 دقیقه

-          درصورت امکان خرید نان سنگگ جهت میل صبحانه با یک لیوان شیر ( نوش جان)

2-     ویژه افراد جوان :

صبح بعداز بیدار شدن و کمی سرحال شدن با چندحرکت کوچک ونرم کشش عضلات اماده برنامه ورزشی شوند.

-          راه رفتن نرم و با ارامش حتی الامکان درفضای باز و دم وبازدم عمیق حدود 15 الی 25 دقیقه

-          دویدن نرم  حدود 10 الی 20 دقیقه 

-          ایستادن و نفس عمیق گرفتن حدود 1 دقیقه

-          دویدن متوسط  حدود 10 الی 15 دقیقه

-          حرکات کششی بالاخص ناحیه شکم وپهلو و کمر با ارامش و احتیاط حدود 10 دقیقه

-          استفاده از وسایل وابزار ورزشی شامل وسایل داخل پارکها جهت تقویت عضلات شکم.پهلو.کمر.پا.دست.سینه و... بمدت15 دقیقه

-          اجرای حرکات شنا-شکم-اسکات-بارفیکس درصورت توانایی و موجود بودن

-          راه رفتن نرم و با ارامش و دم وبازدم عمیق حدود 10 الی 15 دقیقه

-          درصورت امکان خرید نان سنگگ جهت میل صبحانه با یک لیوان شیر ( نوش جان)

تذکرات:

شاید برنامه فوق کمی طولانی بنظر اید و زمان برباشد اما :

آیا ارزش سلامت و تندرستی و عدم هزینه دارو و درمان وبستری ، ارزش این فعالیت رایگان را ندارد.

فوائد زیتون: زیتون علاوه بر آنکه سرشار از مواد چربى (در حدود 60 درصد) است حاوى مواد معدنى گوناگون از قبیل فسفر، پتاسیم ، گوگرد، منیزیم ، سیلیس ، کلسیم ، کلر، مس ، آهن و منگنز نیز مى باشد.
از آنجا که زیتون کار کبد را تسهیل و خروج صفرا را تسریع مى کند مصرف آن را در نزد مبتلایان به دیابت و بیماریهاى کبدى ناشى از عدم کفایت کفایت و نارسائى این عضو توصیه و تاکید مى کنند.
زیتون حاوى ویتامین هاى آ و ث و پیش ویتامین آ(کاروتن ) مى باشد. روغن زیتون ، این میوه مفید موجب تعدیل ترشى معده و حل کردن سنگهاى صفراوى گردیده داروى یبوست و گرفتگى مجارى صفراوى به شمار مى رود.
براى جلوگیرى از رسوب صفرا در کیسه صفرا و ایجاد سنگ لازم است همه روزه صبح یک قاشق روغن زیتون را با کمى آبلیمو یا یک پرتقال مصرف نمایند.

فوائد روغن کنجد: اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا۳، ۶ و۹ برای رشد لازم اند و نقش مهمی در درمان بیماری های مزمن مانند ناراحتی قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا و آرتریت دارند.

روغن کنجد، فشار خون را پایین می آورد، کلسترول مفید را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می دهد و به حفظ فشار طبیعی خون کمک می کند.آنتی اکسیدان موجود در آن با رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می رساند و به روند پیری سرعت می بخشد مقابله می کند.

ویتامین Eموجود در آن از بیماری آلزایمر و آب مروارید جلوگیری می کند.روغن کنجد تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می کند. این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می شود.مصرف مرتب آن اضطراب را کاهش می دهد، گردش خون را تقویت می کند، مانع اختلالات عصبی می شود و سیستم دفاعی بدن را تقویت میکند.     

[ شنبه 8 مرداد 1390 ] [ 18:24 ] [ ناصر ]
.: Weblog Theme By YourtheM :.

موضوعات وب
درباره وبلاگ
آمار سایت
تعداد بازدید ها: 15784