کونگ فو سوپرفایتینگ

آموزش دفاع شخصی و هنرهای رزمی خصوصی ((( تماس 09155143873 ))) Gmail:naser1214@gmail.com

کونگ فو سوپرفایتینگ

آموزش دفاع شخصی و هنرهای رزمی خصوصی ((( تماس 09155143873 ))) Gmail:naser1214@gmail.com

11 روش برای کنترل استرس


بهترین راه ها برای کاهش استرس در زندگیتان را در این مقاله گردآوری کرده ایم.بااینکه همیشه نمی توانید استرس را در زندگیتان از بین ببرید.اما می توانید با این تکنیک های ساده

آنرا کنترل کنید.

**************************************************************

۱٫ حرف بزنید! همه احساساتتان را درون خودتان نگه ندارید! درمورد احساسات استرس زای خود با کسی که به او اعتماد داشته باشید و درموردتان قضاوت نکند و سعی هم نکند که دیدگاه خودش را به شما بقبولاند ، حرف بزنید. حتی اگر نتوانید آن موقعیت را فوراً تغییر دهید، حرف زدن درمورد آن کمک میکند که کمی از فشار آن کمتر شود. می توانید این حرف زدن را با چیزی فیزیکی هم ادغام کنید: آنرا روی کاغذ بیاورید، ورزش کنید و ….

۲٫ عمل کنید! مهم نیست که چقدر عملتان کوچک باشد، برای خطر کردن و ایجاد تغییر داوطلب باشید. سعی کنید آن موقعیت استرس آور را یا حداقل بخشی از آن را تغییر دهید. رو به جلو رفتن حتی با قدم های کوچک هم که شده، به شما کمک میکند احساس قدرت بیشتری کنید و کنترل خودتان را به دست گیرید. قدمتان را جلوی قدم دیگر بگذارید تا به جهتی مثبت گام بردارید. خیلی زود می بینید که استرس در شما خیلی کمتر شده است.

۳٫ به بدنتان گوش کنید! وقتی یاد بگیرید که بدنتان چطور به استرس واکنش می دهد، می توانید یاد بگیرید که چطور باید با آن روبه رو شوید. یاد بگیرید که به علامت های بدنتان گوش دهید و راه هایی برای کاهش استرستان پیدا کنید. استراحت، ورزش، یوگا و امثال آن هم می تواند به کمکتان بیاید.

۴٫ مسئولیت قبول کنید! کشف کنید که برای اینکه احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا کنید باید چه بکنید و نیازهایتان را برطرف کنید. راهی دیگر برای کاهش استرس این است که یک علاقه یا سرگرمی پیدا کنید که نسبت به آن احساس تعهد و مسئولیت کنید. اگر حس می کنید که واقعاً کنترلتان را از دست داده اید ساکت و تنها نمانید! از کسی که شایستگیش را دارد راهنمایی بخواهید تا به شما کمک کند که چطور از موانع و مشکلات عبور کنید تا دوباره به سمت جلو حرکت کنید. اگر نمی توانید در نزدیکیتان چنین شخصی را پیدا کنید، می توانید به یک مشاور روانشناس مراجعه کنید.

۵٫ خودتان را غرق نکنید. اگر استرس زیادی دارید ممکن است دلیلش این باشد که خودتان را بیش از اندازه درگیر کرده اید. خودتان را از شر مسئولیت ها و وظائف اضافی خلاص کنید. یاد بگیرید که چطور می توانید بعضی از کارهایتان را به دیگران واگذار کنید یا بدون احساس گناه به بقیه “نه” بگویید. درصورت نیاز از دیگران کمک بخواهید.

۶٫ فرار کنید! گاهی اوقات یک تغییر هرچقدر هم که کوچک باشد، شگفتی می آفریند. برای یک لحظه هم که شده همه چیز را فراموش کنید! از همه چیز فرار کنید. برای چند ساعت یا چند روز به جایی بروید که قبلاً نرفته اید. حتی یک حمام آب گرم می تواند کمکتان کند.

۷٫ اولویت بندی کنید. شاید نتوانید از عهده همه مسئولیت ها برآیید اما می توانید یاد بگیرید که چطور هوشیارانه و بدون عصبانیت و استرس آنها یکی یکی انجام دهید.

۸٫ خودتان را گسترش دهید. با بهتر کردن زندگی یک نفر دیگر، زندگی خودتان را بهتر کنید. برای گذشتن از خود داوطلب شوید. بااینکار احساس مثبت بودن، قدرت داشتن و مهم بودن به شما دست خواهد داد.

۹٫ بگذارید موفقیت اتفاق بیفتد. اگر نمی توانید دنیا را عوض کنید، خودتان را تغییر دهید. یاد بگیرید چطور با حرکت به سمت اهدافتان آنچه هستید را دوست داشته باشید. بعد با خودتان متعهد شوید که برای بهتر کردن مسائل مربوط به خودتان و زندگیتان که فکر می کنید نیاز دارید، تلاش کنید. به جای یک تغییر فوری و چشمگیر یاد بگیرید که از گذران زندگی و رفتن قدم قدم به سمت موفقیت لذت ببرید.

۱۰٫ اجتماعی شوید. با دوستان و خانواده تان وقت بگذرانید. از لذت بردن نترسید. قدر دوستانتان را بدانید و اجازه بدهید بفهمند که دوستشان دارید. شاید عشق بر همه چیز پیروز نشود اما آغاز بسیار خوبی است.

۱۱٫ یاد بگیرید که چطور شاد باشید. یکی از نقاط مشترک همه آدمهایی که در زندگی هایشان موفق هستند حس سلامت و سرزندگی، نگرشی مثبت و اهدافی واقعبینانه است. روی نقاط مثبت خود و زندگیتان متمرکز شوید. هیچکس کامل نیست. یاد بگیرید که چطور از چیزهای کوچکی که موجب شادیتان می شود لذت ببرید. قدردان نعمت های خداوند باشید. هر روز روی یک برگه کاغذ چیزی را درمورد خودتان یا زندگیتان که به خاطر آن قدردان خداوند هستید را یادداشت کنید، حتی اگر آن یک روز آفتابی، تماس یکی از دوستان، یا هر چیز کوچک دیگر باشد. اینکار را به مدت یکماه ادامه دهید و هر بار هزار تومان هم لای آن برگه بگذارید. در آخر ماه همه آنها را بخوانید و آنوقت خواهید فهمید که زندگی خیلی بهتر از آن چیزی است که فکر می کردید. با آن پول هم هر چیزی که دوست داشتید را برای خود بخرید یا آن را صدقه دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد