کونگ فو سوپرفایتینگ

آموزش دفاع شخصی و هنرهای رزمی خصوصی ((( تماس 09155143873 ))) Gmail:naser1214@gmail.com

کونگ فو سوپرفایتینگ

آموزش دفاع شخصی و هنرهای رزمی خصوصی ((( تماس 09155143873 ))) Gmail:naser1214@gmail.com

درمان ایدز


درمان ایدز

درمان ایدز
اولین اقدام برای درمان ایدز در ابتدا آماده کردن بیماران از نظر روان می باشد.

 
استراتژیهای درمان  
اولین اقدام پزشک برای رویارویی با این بیماران روان درمانی است. باید بیمار در خود احساس امنیت کند که بیماری او رو به بهبودی است .
بیمار می بایست که از مراحل درمان تا حدودی آگاهی داشته باشد،کلیه مسائل مربوط به پیشگیری به این بیماران آموخته  شود و تمامی ریسک فاکتورها  برای آنها بازگو  شود.

تعیین زمان شروع دارو:
1-درمان زود هنگام  (Early therapy)
2 -  درمان دیر هنگام  (Late therapy)
 پس ازشروع درمان معمولا“ بعد از دوتا چهار هفته آثار درمان کاملا“ آشکار می شود.
مساله بسیار مهمی که در حال حاضر به عنوان یکی از معضلات درمان نیزمطرح می باشد هزینه درمان است. قیمت داروها بسیار گران است. رویهمرفته هزینه درمان یک بیمار باتوجه به آزمایشاتی که انجام می دهد به اضافه هزینه داروها حدود 1100 دلاردر هر ماه است.
روش علمی درمان درکلینیک ها درحال حاضر در ایران به این صورت است که پس از شناسایی بیماران درمان با روش late therapy و با استفاده از درمان سه دارویی انجام میگیرد.


درمان‌

 اصول‌ کلی‌

با انجام‌ آزمایش‌ خون‌ و آزمون‌ پادتن‌ ضد ویروس‌ ایدز (ممکن‌ است‌ حتی‌ تا 6 ماه‌ پس‌ از شروع‌ آلودگی‌ مثبت‌ نشود) می‌توان‌ تشخیص‌ را تأیید نمود. در بیمارانی‌ که‌ آلودگی‌ به‌ ویروس‌ ایدز تشخیص‌ داده‌ می‌شود باید وجود سایر بیماری‌های‌ آمیزشی‌ و سایر عفونت‌ها مثل‌ سل‌ نیز مورد بررسی‌ قرار گیرد.
در صورت‌ بروز عوارض‌، ممکن‌ است‌ نیاز به‌ بستری‌ شدن‌ وجود داشته‌ باشد.
بعضی‌ از بیماران‌ وارد برنامه‌های‌ تحقیقاتی‌ می‌شوند که‌ با هدف‌ دستیابی‌ به‌ درمان‌های‌ بهتر یا واکسن‌ یا بیماری‌ انجام‌ می‌گیرند. در این‌ گونه‌ برنامه‌ها، مراقبت‌ ممکن‌ است‌ به‌طور رایگان‌ انجام‌ پذیرد.
توجه‌ داشته‌ باشید که‌ تشخیصی‌ زودهنگام‌ کمک‌کننده‌ است‌.( برای دستیابی به ،مراکزی که بطور رایگان آزمایش وراهنمایی می کنند اینجا را کلیک کنید.) اگر در معرض‌ خطر هستید، برای‌ بررسی‌ مراجعه‌ کنید، حتی‌ اگر احساس‌ می‌کنید که‌ در سلامت‌ کامل‌ به‌ سر می‌برید. اگر می‌خواهید حامله‌ شوید، یا این‌ که‌ حامله‌ هستید، انجام‌ آزمون‌ ویروس‌ ایدز ممکن‌ است‌ کمک‌کننده‌ باشد. در صورت‌ مثبت‌ بودن‌ آزمون‌ ویروس‌ ایدز به‌ هنگام‌ حاملگی‌، با درمان‌های‌ مخصوص‌ می‌توان‌ احتمال‌ عفونت‌ در نوزاد را به‌ حداقل‌ رساند.
در صورت‌ وجود گروه‌های‌ حمایتی‌، به‌ آنها بپیوندید.
از تماس‌ با افرادی‌ که‌ دچار عفونت‌ هستند، حتی‌ سرماخوردگی‌، پرهیز کنید.

داروها
در حال‌ حاضر داروها در معالجه‌ عفونت‌ ایدز مؤثر نیستند.
برای‌ مقابله‌ با عفونت‌ها یا پیشگیری‌ از آنها ممکن‌ است‌ آنتی‌بیوتیک‌ تجویز شود.
داروهای‌ ضد ویروسی‌ (دیدانوزین‌، استاوودین‌، زالسی‌ تابین‌، زیدوودین‌) و نیز داروهای‌ مهارکننده‌ پروتئاز در درمان‌ عفونت‌ با ویروس‌ ایدز مورد استفاده‌ قرار می‌گیرند و ممکن‌ است‌ پیشرفت‌ بیماری‌ را به‌ تأخیر اندازند.
تجویز آنها باید توسط‌ پزشکان‌ با تجربه‌ انجام‌ پذیرد.بعضی از این داروها (مثل  زیدووین‌) می‌تواند‌ انتقال‌ عفونت‌ به‌ نوزادان‌ مادران‌ حامله‌ را کاهش‌ دهد.
تحقیقات‌ زیادی‌ در رابطه‌ با داروهای‌ جدیدتر و واکسن‌ آن‌ در دست‌ انجام‌ هستند.

فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری
فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری ها به‌ وضعیت‌ سلامت‌ هر فرد بستگی‌ دارند. علایمی‌ مثل‌ خستگی‌ یا وجود عفونت‌ می‌توانند بعضی‌ از فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری ها را محدود کنند.
استراحت‌ مهم‌ است‌، اما توصیه‌ می‌شود به‌طور منظم‌ ورزش‌ انجام‌ گیرد.

رژیم‌ غذایی‌
تغذیه‌ باید کافی‌ و مناسب‌ باشد. سوءجذب‌، سوخت‌وساز تغییر یافته‌، و کاهش‌ وزن‌ در بیماران‌ مبتلا به‌ ایدز شایع‌ هستند.

از خوردن‌ تخم‌مرغ‌ خام‌، شیر غیرپاستوریزه‌، یا سایر مواد غذایی‌ بالقوه‌ آلوده‌ خودداری‌ شود.

ایدز چیست؟

ایدز یک بیماری ویروسی است که توسط ویروس اچ آی وی (نقص ایمنی انسانی ) منتقل می شود. این ویروس به تدریج سیستم دفاعی بدن را مختل می کند بطوریکه فرد در طی سالها به انواع عفونتها و سرطانها مبتلا شده و در نهایت از پا درمی آید.

ایدز با عفونت اچ آی وی چه تفاوتی دارد؟

 از زمانیکه فرد به اچ آی وی مبتلا می شود تا شروع بیماری ایدز ممکن است بیش از 10 سال طول بکشد .در این مدت فرد سالم است و می تواند به کار و فعالیت خود ادامه دهد اما می تواند بیماری را انتقال دهد.

ویروس چگونه وارد بدن می شود؟

  تماس خونی از طریق استفاده مشتـــرک از وسایل تیز وبرنده مــانندتیـــغ وســوزن خالکــوبی وسرنگ و سرسوزن

  تماس جنسی با افراد آلوده بدون استفاده از کاندوم

  از طریق خون و فرآورده های خونی

  از مــادر آلــــوده به نـوزاد درطی بارداری،زایمــان و شیردهی

راه تشخیص بیماری چیست؟

آلودگی به ویروس فقط از طریق آزمایش خون مشخص می شود. از زمانیکه فرد با ویروس تماس پیدا می کند تا زمانیکه آلودگی در آزمایش خون مشاهده گردد ممکن است چند ماه طول بکشد.بنابراین جواب مثبت یا منفی به تنهایی ارزشی ندارد و لازم است قبل از انجام آزمایش با یک مشاور آگاه صحبت کرد.

آیا جداسازی افرادبیمار از افراد سالم ضروری است؟

خیر ، زیرا ویروس ایدز از طریق تماسهای معمولی مانند دست دادن ، درآغوش کشیدن، روبوسی کردن ، عطسه و سرفه ، کار کردن در یک محل ، استفاده از حمام وتوالت مشترک ، استفاده از ظروف ووسایل غذا خوری مشترک، نیش حشرات ، استخر و وسایل نقلیه عمومی منتقل نمی شود.بساری از مبتلایان به ایدز نه بدلیل بی بند وباری ، بلکف در اثر ناآگاهی آلوده شده اند. 



چگونه خود را در برابر آلودگی حفاضت کنیم؟

از هر گونه اعتیاد بویژه اعتیاد تزریقی بپرهیزید.

  هرگز از سرنگ و سوزن مشترک استفاده نکنید.

  از تماسهای جنسی خارج از چارچوب خانواده بپرهیزید.

  استفاده از کاندوم تا حد زیادی از انتقال آلودگی پیشگیری می کند.

  از وسایل تیز و برنه مانند تیغ ،سوزن خالکوبی (تاتو) و مسواک و ... بصورت مشترک استفاده نکنید.

آیا ایدز درمان دارد؟

خیر ! متاسفانه در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد . ولی درمانهای موجود میتواند طول عمر بیماران را افزایش داده و کیفیت زندگی آنان را بهبود بخشد.

وضعیت ایدز در ایران چگونه است؟

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد آلوده‌شدگان به HIV / ایدز در کشور ‌١١ هزار و ‌٢٢١ نفر اعلام شده است، که از این تعداد ‌١٠ هزار و ‌٦٤٢ نفر (‌٨/٩٤ درصد) مرد و ‌٥٧٩ (‌٢/٥ درصد) زن هستند. به گزارش خبرنگار«بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، همچنین بر این اساس، ‌٦/٩٢ درصد مبتلایان به ایدز در کشور را مردان (‌٣٦١ نفر) و ‌٤/٧ درصد (‌٢٩ نفر) را زنان تشکیل می‌دهند، به طوری که طبق آخرین آمار ‌٣٩٠ نفر ایرانی آلوده شده به HIV وارد مرحله نهایی بیماری یعنی ایدز شده‌اند. بر اساس تعداد موارد مبتلایان به HIV بر حسب جنس و سن در کشور، رده سنی صفر تا ‌٤ سال با ‌١٥ مبتلای پسر و ‌١٠ مبتلای دختر کمترین میزان آلودگی و رده سنی ‌٢٥ تا ‌٣٤ سال با ‌٣٠٥٥ مبتلای مرد و ‌١٨٥ مبتلای زن بیشترین میزان آلودگی را به خود اختصاص ‌داده‌اند؛ این در حالیست که رده سنی ‌٣٥ تا ‌٤٤ سال با مجموع ‌٢٤٣٥ مبتلای زن و مرد و رده سنی ‌٤٥ تا ‌٥٤ سال با مجموع ‌١٤٨٥ مبتلای زن و مرد در رده‌های بعدی از نظر شیوع قرار دارند.

به گزارش ایسنا، بر اساس تعداد موارد مبتلا به HIV /ایدز بر حسب جنس و راه انتقال در ایران، راه انتقال «اعتیاد تزریقی» با شیوع ‌٩/٦٠ درصد، موارد «نامشخص» با شیوع ‌٤/٢٩ درصد، «تماس جنسی» با میزان ‌٣/٧ درصد، «خون و فرآورده‌های خونی» با ‌٢ درصد شیوع و بالاخره «مادر به کودک» با فراوانی ‌٤/٠ درصد به ترتیب به عنوان راه‌های انتقال ایدز در کشور شناخته شده‌اند.

گفتنی است: راه انتقال عمده در آلوده شده‌گان ایرانی در رده سنی ‌٢٥ تا ‌٣٤ سال اعتیاد تزریقی با درجه فراوانی ‌٧/٤١ درصد (‌٢٢٦٦ آلوده شده)، سپس راه آمیزشی با شیوع ‌٦/٣٧ درصد (‌٢٧٦ مورد) و خون و فرآورده‌های خونی، مادر به کودک ‌١/٢ درصد و در نهایت راه نامشخص ‌١/٣٨ درصد ‌٦٢٦ مورد است و به طور کلی بر اساس این آمار 6828 مبتلا به HIV/ایدز از طریق اعتیاد تزریقی، ‌٨١٦ نفر از راه آمیزشی، ‌٢٢٥ نفر از طریق دریافت خون و فرآورده‌های خونی، ‌٤٨ نفر مادر به کودک و بالاخره ‌٣٣٠٤ نفر با علت نامشخص به HIV/ایدز مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس همین گزارش و طبق تعداد موارد ایدز بر حسب جنس و سن در ایران، از ‌٥٢٣ فرد مبتلا به ایدز در ایران تا کنون ‌٤٨٨ مرد و ‌٣٥ نفر زن بوده‌اند که رده سنی ‌٣٥ تا ‌٤٤ سال با ‌١٨٥ فرد مبتلا (‌١٧١ مرد و ‌١٤ زن) بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آخرین موارد ایدز بر حسب جنس و راه انتقال ارائه شده در ایران، راه انتقال اعتیاد تزریقی با شیوع ‌٧/٤٦ درصد، آمیزشی ‌٦/٢٢ درصد، خون و فرآورده‌های خونی ‌٤/٢١ درصد، راه نامشخص ‌٣/٨ درصد و بالاخره مادر به کودک با فراوانی یک درصد به ترتیب راههای انتقال عمده در مبتلایان ایدز ایرانی گزارش شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تعداد فوت‌شدگان ایرانی بر اساس ابتلا به ایدز تا کنون ‌١٢٦٣ مورد بوده که از این تعداد ‌١٢٢١ نفر مرد و ‌٤٢ نفر زن بوده و رده سنی ‌٣٥ تا ‌٤٤ سال با ‌٤٠٠ قربانی در صدر قرار دارد که ‌٣٨٧ مرد و ‌١٣ زن هستند این در حالیست که رده سنی صفر تا ‌٤ سال با ‌٣ قربانی در پایین این جدول قرار دارند.

به گزارش ایسنا، بر همین اساس عمده راه انتقال در میان فوت‌شدگان، اعتیاد تزریقی با ‌٨٥٥ قربانی، سپس به ترتیب آمیزشی (‌١٣٢ قربانی)، خون و فرآورده‌های خونی (‌١٢٠ نفر)، مادر به کودک (‌٧ قربانی) و نامشخص با ‌١٤٩ قربانی بوده است.

همچنین سال ‌٨٣ بیشترین قربانیان ایدز را به خود اختصاص داده یعنی ‌٣٠٠ فوت شده در برابر ‌٦ فوت شده در سال ‌٧٣ و ‌٧٤).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد