کونگ فو سوپرفایتینگ

آموزش دفاع شخصی و هنرهای رزمی خصوصی ((( تماس 09155143873 ))) Gmail:naser1214@gmail.com

کونگ فو سوپرفایتینگ

آموزش دفاع شخصی و هنرهای رزمی خصوصی ((( تماس 09155143873 ))) Gmail:naser1214@gmail.com

چاقی و درمان ان

لطفا برای دیدن کامل متن به ادامه مطلب بروید

چاقی و درمان آن:

چربی ذخیره شده در شکم یکی از مقاوم ‌ترین و در عین حال هشدار دهنده ‌ترین نوع چربی هاست .  افزایش دور کمر آقایان بیش از 102 سانتی‌متر و در خانم ها بیشتر از 89 سانتی‌متر منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های عروق قلب می‌شود (سندرم متابولیک) و به هرحال از لحاظ زیبایی هم یکی از دغدغه‌های افراد محسوب می‌شود.

تنها راه درمان چربی شکم، رژیم غذایی اصولی و ورزش است. فقط و فقط با این دو روش است که چربی ازبین می‌رود، پس روش های دیگر فقط به این دو کمک می‌کنندشاید بهترین خبر برای افراد چاق این باشد که حتی کاهش متوسطی از وزن باعث کاهش فشار خون، کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی و سکته ی مغزی، بهبود قند خون ، بهبود علائم سایش مفاصل و وقفه ی تنفسی در خواب و کاهش خطر انواع سرطان ها می شود. برای کاهش وزنی موفق، مصرف کالری کمتر، مهم ترین عامل می باشد.

در ذهن تمامى افراد چاق این سئوال وجود دارد که چرا چاق مى شویم؟ به عقیده متخصصان علوم تغذیه، مهمترین دلیل چاق شدن، بالا بودن میزان کالرى دریافتى نسبت به کالرى مصرفى است.راه هاى زیادى وجود دارند که با انجامشان مى توان میزان کالرى دریافتى را به حداقل رساند.
یکى از مهمترین این اقدامات پس از به حداقل رساندن میزان کربوهیدرات و چربى هاى اشباع، خوردن میوه و سبزى قبل از غذا است.به گفته متخصصان انجمن رژیم غذایى آمریکا، خوردن یک یا دو پرس سالاد قبل از هر وعده غذایى (ناهار و شام) علاوه بر اینکه باعث کاهش ۱۲ درصد کالرى در میزان کل کالرى مصرفى مى شود، از میزان اشتها مى کاهد و در درازمدت به لاغرى مى انجامد، فقط در صورتى که با روغن زیتون تلخ و بدون هیچ گونه چاشنى نظیر سس استفاده شود.
در بین تمامى شیوه هاى کاهش وزن، نوعى که بتواند علاوه بر تامین مواد غذایى مورد نیاز، املاح، ویتامین ها و مواد مغذى را به بدن برساند، گونه اى است که در آن به میزان فراوان از سبزى و میوه استفاده شده باشد.
در هر حال شما که براى لاغرى و تناسب اندام تلاش مى کنید، بهتر است نخوردن هاى چند روزه سخت و کشنده را کنار بگذارید و با پیروى از یک رژیم غذایى که در آن از پروتئین، کربوهیدرات و چربى هاى اشباع آن کاسته و به میزان میوه و سبزیجات آن افزوده شده و نیز انجام روزانه نیم ساعت ورزش سبک خود را به وزن دلخواه برسانید

توصیه های درمانی مقابله با چاقی : مصرف شیرینی ها را قطع کنید،  انواع شیرینی، شکلات، آب نبات، ژله، نوشابه، قند، کیک و کلوچه را از رژیم غذای خود حذف کنید ولی مصرف کم بیسکویت های سبوس دار ایرادی ندارد.

غذاهای حاوی چربی زیاد مثل کله پاچه، گوشت قرمز چربی دار، لبنیات پُر چرب، روغن های مایع، روغن جامد، روغن حیوانی، مارگارین، کره، مایونز، خامه، انواع نان های روغنی و غذاهای آماده مثل پیتزا وساندویچ ها باید به مقدار بسیارکم مصرف شوند.

یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام  غذاهایی با کالری منفی معروف هستند. این مواد غذایی نسبت به سایر مواد، انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند، یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند. پس علاوه بر اینکه باعث سوخت چربی ها می شوند، کمتر به چربی تبدیل شده و ذخیره می شوند.

 از سبزی ها: مارچوبه چغندر کلم کلم بروکلی هویج - گل کلم کرفس کاسنی فلفل قرمز خیار شاهی سیر لوبیا سبز کاهو پیاز تربچه اسفناج شلغم و کدو سبز است.
از میوه ها: سیب زغال اخته طالبی و گرمک گریپ فوروت لیمو ترش انبه پرتقال هلو آناناس تمشک توت فرنگی گوجه فرنگی نارنگی و هندوانه است.

دستورغذایی اینجانب جهت مقابله با چاقی:

1-     صبحانه : خوردن صبحانه واجب است شامل ( پنیروگردو)-( تخم مرغ اب پز)-(پنیروکمی کره باعسل)-(املت)-(حلیم)یک لیوان شیر

2-     میان وعده (بین10الی30/10) یک پرس سالاد فصل بدون سس اغشته به روغن زیتون

3-     نهار : مانعی ندارد فقط برنج وماکارانی وسیب زمینی کاهش 50% داشته باشد گوشت سفید وماهی عالی است دیگر خوردنیها فقط چرب نباشد مانعی ندارد.

4-     میان وعده ( بین5 الی6 شب) یا سالاد یا میوه فصل

شام :خوردن شام واجب است اما ، سبک باشد حتی المقدور سرخ کردنی و برنج وماکارانی نباشد.        تذکرات بسیارمهم :

1-     سعی شود نان سنگگ جایگزین دیگر نان ها شود . درضمن غذارابا ارامش واهسته میل نمایید.

2-     سعی شود خرما-توت خشک- کشمش- انجیر خشک جایگزین قند شود و چای سبز جایگزین چای سیاه شود.

3-     سعی شود بجای روغن مایع وجامد روغنهای ( کنجد-زیتون-زرد) جایگزین شوند.

4-     هرنوع اشامیدنی نیم ساعت قبل ونیم ساعت بعدازغذا میل شود ( درحین غذا اشامیدن مممنوع)

5-     بدستورات بالای برگه حتما توجه وعمل نمایید.

6-     ورزش را اجبارا شروع نمایید ( دستور ورزش سالم وساده ودرعین حال مفید را پشت برگه توضیح دادم)

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد